Egyre inkább az okosórákban látjuk a jövőt

Kütyü Magazin, 2022. június 20. 13:00

A kutatásban résztvevők 73 százaléka szerint a következő évtizedekben a hagyományos órák helyét átvehetik az okosórák, amelyek nem csak hasznos funkciókat kínálnak, hanem elegáns, stílusos divatkiegészítőként is alternatívát jelenthetnek – derült ki a Huawei megbízásából készült reprezentatív kutatásból. 

A válaszadók közel kétharmada szerint az okosórák már most helyettesíteni tudják hagyományos társaikat, és a megkérdezettek közel fele gondolja úgy, hogy a hagyományos órák napjainkban már csak státuszszimbólumként vagy divatkiegészítőként vannak jelen.

 

A Huawei megbízásából készült reprezentatív kutatás*, amely az órákkal kapcsolatos trendeket, óraviselési szokásokat vizsgálta a 18 év feletti magyar lakosság körében, rámutatott, hogy a válaszadók több mint fele már most előnyben részesíti az okosórákat az analóg- vagy a digitális társaikkal szemben. A felmérésben résztvevők túlnyomó többsége, 73 százaléka szerint a hagyományos órák helyét a következő évtizedekben átvehetik az okosórák. A megkérdezettek közel fele (44 százaléka) úgy véli, hogy a hagyományos karórák már elsősorban csak státuszszimbólumként vagy divatkiegészítőként vannak jelen a hétköznapokban. 

 

A kutatás eredményéből arra lehet következtetni, hogy az óraviselés a magyar lakosság körében továbbra is fontos, ugyanis a megkérdezettek több mint fele hord minden nap órát, 55 százalékuk a legszívesebben már okosórát viselne, és mindössze közel harmaduk választana továbbra is hagyományos, analóg karórát. A kérdőívet kitöltők több mint kétharmada gondolja úgy, hogy az óraviselés az elegáns öltözködés részét képezi, közel harmada pedig egyet értett azzal, hogy az óra – legyen szó hagyományos- vagy okosóráról – alapvetően ruházati-, stílusbeli kiegészítő.

Azt, hogy az okosórák térnyerésével a funkcionalitás mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dizájn kérdése is, a piaci igények is alátámasztják. Az elegáns órákat kedvelők közel kétharmada (64 százaléka) választana a hagyományos, analóg változat helyett olyan okosórát, ami a klasszikus órák dizájnját követi. Óravásárláskor a stílussal kapcsolatos jellemzők közül pedig leginkább a cserélhető szíjakat (42 százalék) és a többféle elérhető színváltozatot (36 százalék) értékelik legjobban.

 

„A stílusnak és az eleganciának mindig is helye volt az órákkal kapcsolatos gondolkodásban. Érdekes trendnek, átmenetnek vagyunk szemtanúi, hiszen az okosórák a prémium szegmensbe is megérkeztek, olyan termékeket kínálva, amelyek egyesítik a hasznos kiegészítő funkciókat a prémium anyaghasználattal és kialakítással” – mondta el Thomas Liu, a Huawei Technologies Hungary Device Business Group üzletági igazgatója. – A Huawei okosórái eddig is kiváló minőséget képviseltek, a nemrégiben megjelent WATCH GT 3 Pro-val mégis egészen új perspektívák nyílnak a felhasználók számára. Ez a klasszikusokat idéző, elegáns óra számos egészségkövető funkciójával nemcsak okos társ, hanem egyben egyedi, stílusos divatkiegészítő is. Az eszközt elegáns megjelenése mellett az is különlegessé teszi, hogy lehetővé teszi akár a 30 méteres szabadmerülést, valamint a jövőben az EKG-adatok mérése is elérhető lesz.”

 

____________________

*  A felmérést 2022. májusában online adatfelvételi módszerrel a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív.