Érdekességek a vasárnap kezdődő labdarúgó-világbajnokságról

Kütyü Magazin - 2022. november 15.

Tízből négy magyar követni fogja a november közepén induló labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit, még úgy is, hogy a magyar csapat nem képviselteti magát az eseményen – derült ki egy friss kutatásból. A Hisense felmérése szerint a legtöbb magyar tévén és családi vagy baráti körben nézi majd a meccseket, a résztvevő csapatok közül pedig a német és a spanyol válogatott a legnépszerűbb.

A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka nyilatkozott úgy egy friss felmérés keretében, hogy nézni fogja a november 20-án induló 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit. A Hisense kutatása*[1] szerint a szurkolók 12 százaléka valós időben követi majd a Katarban játszódó meccseket, tízből ketten viszont csak az ismétléseket nézik meg, míg ugyanennyian inkább az eredményekre és a sportösszefoglalókra koncentrálnak majd. 

A németeké és a spanyoloké a főszerep

Ugyan a magyar válogatott nem jutott ki a katari világbajnokságra, a felmérésben részt vevők többsége drukkol valamelyik európai csapatnak. A legtöbben (több mint 20 százalék) a németeket, míg 17 százalék a spanyolokat támogatja, de a francia, a horvát, az angol, valamint a portugál válogatott is népszerű a magyarok körében. 

Otthonról, barátokkal, tévéből

A felmérésből kiderült az is, hogy a magyarok 80 százaléka otthonról szurkol majd a kedvenc csapatának – a legtöbben családdal vagy barátokkal közösen tervezik nézni a meccseket, három százalék szórakozóhelyről vagy bárból, a megkérdezettek egy százaléka pedig a helyszínről, Katarból követi majd az eseményeket. A kutatás arra is rákérdezett, hogy jellemzően milyen készüléken néznek sportot a magyarok. A válaszokból úgy tűnik, hogy még mindig a tévé a legnépszerűbb, ha sporteseményről van szó: a megkérdezettek több mint 80 százaléka néz valamilyen sportot a tévében, míg 7 százalékuk a mobiltelefont, 5 százalék pedig a laptopot preferálja.

 

FIFA+ app a tévéken

A meccseket a tévéből követő rajongók számára egy újdonság is érkezik a vébé idejére: a Hisense a 2022-es labdarúgó-világbajnokság hivatalos, valamint a FIFA egyik kiemelt támogatójaként idén októbertől elhozta a FIFA+ hivatalos applikációt VIDAA-alapú okostévéire. Az alkalmazáson belül a szurkolók élőben nézhetik a meccsek előtti LIVE SHOW-t, továbbá számos egyéb tartalomhoz – köztük közel 40 ezer archív futballmérkőzéshez, interaktív játékokhoz és futball statisztikákhoz, adatbázishoz – is hozzáférnek a jövőben. Az app bevezetésével a Hisense az első olyan gyártó, amelynek okostévéin működik majd a FIFA+ szolgáltatás.

________________

* A reprezentatív online kutatást a Pulzus végezte 1000 fő megkérdezésével. A megkérdezettek a 18-65 éves korosztályból kerültek ki, az adatfelvételt pedig 2022. szeptemberében végezték.

Vissza