Két év múlva 100 leszállított okostelefonra 36 okosfülhallgató jut majd a régióban

Kütyü Magazin, 2020. március 10. 13:10

A Honor a Canalys piackutató céggel készített kutatásában az okoseszközök használatát és az ezekből felépülő ökoszisztémák adaptációját elemezte. A kutatás*  tárgyául szolgáló ökoszisztémák eszközöket, szoftvereket és szolgáltatásokat foglalnak magukban, amik egymáshoz kapcsolódva alkotják meg a felhasználót körülvevő rendszert. 

 

A Honor termék-és szolgáltatásfejlesztésekkel igyekszik tovább erősíteni az elkötelezettségét egy intelligens eszközökön keresztül összekapcsolt világ megalkotása iránt. A kutatás is alátámasztja a hordozható, intelligens eszközök iránti igény növekedését, a Honor pedig több eszközre kiterjedő felhasználói élménnyel, az 1+8+N**  stratégiájával reagál ezen igényekre, kényelmesebbé és hatékonyabbá téve az életet.

A riport előrejelzése alapján 2023-ra a leszállított okoseszközök száma világszinten meghaladja a 3 milliárd darabot, ideértve az okostelefonokat, a számítógépeket, a táblagépeket, a viselhető karkötőket, az okoshangszórókat és fülhallgatókat. Az európai piac a 2023-ra várható 500 millió darabos szállítással a teljes mennyiség 17%-át veszi fel, ezzel Kína és az Egyesült Államok után a harmadik legnagyobb szereplő. 

2020 és 2023 között átlagosan évente 3,5%-kal nő az európai okoseszköz-piac a várakozások szerint. A leggyorsabb növekedés az okoshangszórók (10,9%) és okosfülhallgatók piacán várható (9,2%). 

Közép- és Kelet Európára nézve az okostelefonok piacán 3%-os éves növekedés várható 2020-tól, ami így 2023-ra eléri a 91 millió leszállított darabot. közül kiemelkedik az okos fülhallgató, minden leszállított 100 darab okostelefonra 36 darab fülhallgató jut. A növekedés várhatóan abból ered majd, hogy a felhasználók a telefonvásárláskor kapott fülhallgatóikat vezeték nélküli termékre cserélik a jobb hangminőség és a kényelem érdekében. A Honor ezekre az igényekre reagálva hamarosan hazánkban is bevezeti újabb vezeték nélküli fülhallgatóját, a Honor Magic Earbuds-t.

A felhasználói szokások felméréshez négy országban több mint 4000 fő részvételével végeztek kutatást. Ennek során olyan kérdésekre keresték a választ, mint hogy hány eszközt használnak egyidejűleg a felhasználók, illetve milyen feladatokat végeznek tipikusan egy adott eszközön. A mindennapok során a legfontosabb okoseszköznek az okostelefon bizonyult, a legkevésbé fontosnak pedig az okoshangszóró. A vezetéknélküli fülhallgatók, az okosórák és az okoskarkötők is megelőzik a táblagépeket a megkérdezettek fontossági sorrendjében. 

A válaszadók 41%-ánál egynél több okoseszköz van munka közben vagy útközben. Ez a szám 68%-ra nő az otthoni tartózkodás esetén. Ez is alátámasztja a hordozható, intelligens eszközök iránti igény növekedését.

Az okosórák és okoskarkötők vásárlásának legfőbb okai a sporttevékenység és az általános jóllét támogatása (56%), új okosfunkciók kipróbálása (18%) és értesítésekhez való gyorsabb, egyszerűbb hozzáférés (18%). Az okosfülhallgatókat elsősorban kényelmi okokból (48%), másodsorban jobb hangzás (20%), harmadsorban pedig a plusz funkciók (15%) miatt vásárolják.

________________

*  A kutatás 2020 februárjában készült; https://www.hihonor.com/global/all-scenario-intelligent-living-whitepaper/

**  A Honor IoT (Internet on Things) stratégiája. A koncepció 1 okostelefont, 8 okosotthonnal kapcsolatos termékkategóriát és a partnerek által biztosított kísérő termékek széles választékát foglalja magában.