Bejött a mobilhirdetés a Facebooknak

forrás: Prím Online - 2015. november 11.

Jelentősen növelte profitját a Facebook a mobileszközökön szerzett reklámbevételeivel.

A harmadik negyedévben bő negyven százalékkal 4,5 milliárd dollárra emelkedett a Facebook bevétele, a nyereség pedig tizenegy százalékkal 891 millió dollárra nőtt. Mindez jónak mndható, hiszen jelentős összegeket fordítottak fejlesztési beruházásokra.

Szeptemberben napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a Facebookra. Ezt a számot augusztus óta tartja a vállalat. A regisztrált felhasználók száma pedig elérte az 1,55 milliárdot

Amikor a közzöségi oldal csatlakozott a mobilhirdetési piachoz, még senki nem gondolta volna, hogy pénzügyi sikere lesz belőle, de most ez is bekövetkezett. A Statista adatai alapján a bevétel növekedése elsősorban a mobileszközök használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78%-át generálták az idei harmadik negyedévben mobileszközök, szemben az egy évvel korábbi 66%-kal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobilon használta a közösségi hálót.

 



A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internet kapcsolathoz való juttatását szolgálták.

A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.

A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.

 

 

Vissza